Australijos žiniasklaida: Aurimo valtis vertėsi 30 kartų

AA

Karališkojo Australijos Laivyno laivo vadas komandoras A. Convery „ABC News“ transliacijoje papasakojo apie Aurimo Mockaus gelbėjimo operaciją ir atskleidė, kaip ji buvo vykdoma.

 


 

Reportaže pasakojama, kad tai buvo ypatingai pavojinga situacija. 

Kaip teigia laivo vadas, AMSA sureagavo į apsaugos įrangos Aurimo valtyje aktyvavimą ir tobulai koordinavo gelbėjimo operaciją. Karališkojo Australijos Laivyno komanda buvo tik platforma, kuri tai vykdė, kartu su P8, kurie prižiūrėjo ir nuolat užtikrino Aurimo saugumą, kol jis buvo vandenyje.

„P8 buvo pavesta užtikrinti, nustatyti, surasti, o paskui tęsti Aurimo stebėjimą. Kai atplaukėme, tiksliai žinojome, kur jis yra, bet net už 3–5 km negalėjome jo pamatyti žinant, kokia maža jo valtis ir kokios didelės buvo bangos, – teigė jis. – Didžiausias iššūkis neabejotinai buvo jūra. Pačiame įkarštyje mes susidūrėme su 8 balų bangavimu. Tuo metu jis siekė 7–9 metrus", - pasakojo vadas.

 

Audros metu, Aurimo valtis vertėsi maždaug 30 kartų.

Vadas džiaugėsi, kad tokiomis pavojingomis sąlygomis klaipediečiui pasisekė išvengti didesnių sužalojimų.

A. Mockus viduje turėjo gelbėjimosi plaustą, kuris aktyvavosi, kai sūrus vanduo pateko į nedidelę kajutę. Kadangi viduje vietos nedaug, jam teko jį pradurti. Vienintelė gelbėjimosi priemonė, kurią turėjo be valties, buvo gelbėjimosi liemenė.

„Aurimas buvo išsigandęs, pergyveno, kad teko palikti valtį, nes gelbėjimo operacijos metu jos išsaugoti negalėjome, tačiau jautėsi palengvėjimas, kad dabar jis saugus", - „ABC News“ pasakojo Karališkojo Australijos Laivyno laivo vadas komandoras A. Convery.

Šiuo metu sąlygos jūroje šiek tiek pagerėjusios, tačiau, kai leisis į pietus, audra gali vėl sustiprėti.