Po istorinės krovinio kelionės įvertinta Klaipėdos miesto gatvių būklė. Iš Klaipėdos uosto į bendrovės „Orlen Lietuva“ gamyklą Mažeikiuose vežtas krovinys Klaipėdos gatvėmis judėjo rugpjūčio 6-osios ir 7-osios naktimis. Gabenant krovinį gatvėse buvo klojami specialūs lakštai, kuriais siekta amortizuoti apkrovą, apsaugoti komunikacijas. Apie 1,5 tūkst. tonų sveriantis reaktorius, o kartu su jį vežusiu sąstatu – daugiau nei 2 tūkst. tonų – vienas didžiausių kada nors Lietuvoje transportuotų krovinių, kurio kelionė nuo Klaipėdos iki Mažeikių truko daugiau nei dvi savaites – iš Klaipėdos išvykęs rugpjūčio 6-ąją krovinys kelionės tikslą pasiekė rugpjūčio 21-ąją.
Siekiant įsitikinti, kaip krovinys paveikė gatvių būklę, prieš ir po krovinio vežimo atliktas gatvių skenavimas ir palyginta buvusi ir esama gatvių būklė. Užfiksuotos šešios vietos, kuriose matyti pakitimai po reaktoriaus vežimo – nustatyti salelių bortelių pažeidimai, vienoje vietoje – Tilžės gatvėje, kur krovinys stovėjo ilgesnį laiką, fiksuotos įspaudos kelio dangoje.
Klaipėdos miesto savivaldybė yra užsitikrinusi milijono eurų sumą nenumatytiems atvejams, iš šių lėšų bus kompensuotas užfiksuotų pažeidimų remontas.
„Kol kas didelių problemų, kurias būtų sukėlęs krovinio gabenimas, nefiksuojame, iš rezervuotų lėšų bus panaudota tik dalis. Tačiau negalime atmesti tikimybės, kad poveikis infrastruktūrai gali išryškėti ir vėliau, galbūt net po metų ar kelių. Tikimės, kad ir ateityje su „Orlen Lietuva“ bei krovinio vežėjais „Mammoet“ pavyks rasti sprendimus, jei tik išryškės naujų pažeidimų“, – sako vicemeras Algirdas Kamarauskas.
Sutarta, kad įvertinus, kiek kainuotų apgadintų bortelių keitimas, „Orlen Lietuva“ kompensuos patirtą žalą. Taip pat „Orlen Lietuva“ rangovas artimiausiu metu atliks apgadintos dangos Tilžės gatvėje asfaltavimo darbus, kurie bus apmokėti „Orlen Lietuva“ lėšomis.