Valtimi per Ramųjį vandenyną plaukiantis Aurimas Mockus jau įveikė ketvirtį 12-kos tūkstančių kilometrų maršruto. Per paskutines kelias savaites iššūkių ir nuotykių jam tikrai netrūko – teko irkluoti pučiant 27 mazgų vėjui, galynėtis su 6 metrus siekiančiomis bangomis, susidurti su šonine banga ir atsisveikinti su lūžusiu irklu. Šių įvykių užgrūdinto ir neįkainojamą patirtį sukaupusio keliautojo priešaky – antrasis kelionės ketvirtis, kurį jis tikisi įveikti per rekordiškai trumpą laiką.
Primename, kad Aurimas Mockus irkline valtimi plaukia nuo San Diego (JAV) iki Brisbano (Australijoje). Tai padaręs, jis taps istorijos dalimi – pirmuoju žmogumi pasaulyje, valtimi Ramųjį vandenyną įvykusiu šiuo maršrutu.
„Po to, kai kirtau Gvadalupės salą, laikas vandenyne man įgijo visiškai naują reikšmę, nes pasigavau palankų ir dar stiprų šiaurės rytų vėją, o tai leido viršyti planus. Su kranto komanda buvome suplanavę, kad per parą turėčiau vidutiniškai įveikti apie 35 jūrmyles – kol plaukiau Kalifornijos srove ne visada pavykdavo ir pusę tiek pasiekti, bet prasimušęs į Šiaurės pusiaujo srovę, planą viršydavau dvigubai, o kai kuriomis dienomis net ir daugiau. Tai laikas nuo Gvadalupės salos, atrodo, praskriejo“, – pasakoja A. Mockus.
Jis tęsia, kad priešaky – irklavimas iki Kiribati atolo (koralinės kilmės salos), kurią pasiekus, bus įveikta pusė kelionės maršruto. Keliautojo teigimu, dėl itin palankių vėjų Šiaurės pusiaujo srovėje šis etapas turėtų būti įveiktas per rekordiškai trumpą laiką – beveik dviem savaitėmis greičiau, nei užtruko įveikti pirmąjį ketvirtį. A. Mockaus teigimu, puse įveikto maršruto jis turėtų džiaugtis dar iki Šv. Kalėdų.
Nuostoliai vandenyne
Ramiuoju vandenynu irkluojantis A. Mockus sako, kad didžiausias iki šiol patirtas nuostolis – po šoninės bangos smūgio lūžęs irklas.
„35-ąją kelionės parą turėjau gerą pamoką, kad juokauti su vandenynu, kai už borto pučia didesnis nei 27 mazgų vėjas, o bangos siekia daugiau nei 6 metrus, negalima. Oro sąlygos nebuvo labai dėkingos, bet išdrįsau irkluoti, nes sėdėti ir laukti yra labai sunku. Tai turėjo pasekmių – viena netikėtai užklupusi šoninė banga užvertė mane ir sulaužė irklą. Dabar jų liko 5“, – teigia keliautojas.
Jis tęsia, kad anksčiau „streikavę“ akumuliatoriai atsigavo, tačiau neveikia viena rezervinė saulės panelė: „Bandysiu susiremontuoti, jeigu gausiu iš gamintojo leidimą ją ardyti. Ta panelė man labai pagelbėtų išspręsti palydovinio interneto klausimą. Jeigu turėčiau daugiau energijos, galėčiau internetu naudoti ne 1 valandą per parą kaip dabar, o 2 ar net 3“.
Jaučia namų ilgesį
Paklaustas, kaip po jo sveikata, A. Mockus pasakoja, kad fizinė – tikrai gera, nors: „Galbūt nuo krūvio naktimis rankos šiek tiek tirpsta, pečių sąnarius maudžia, bet didelių sveikatos problemų, uždegimų nėra. Didžiąją laiko dalį irkluoju nuogas, tai ir su sėdmenimis problemų neturiu, o gera žinia ta, kad grįšiu gražiai įdegęs.“
Ir nors fizine sveikata skųstis negali, A. Mockus pripažįsta, kad vienatvę išgyventi – sunku:
„Jeigu gerai pamenu, tai 28-ąją parą pirmą kartą šioje kelionėje pajutau stiprią nostalgiją namams ir artimiesiems, kurie juose liko. Tada, kaip aš sakau, reikėjo valandėlę atkentėti. Vėliau irgi buvo keletas tokių sunkesnių vakarų. Pastebėjau, kad tas stiprus namų ilgesys ir vienatvės jausmas užklumpa saulei besileidžiant, kada baigiu irkluoti ir pradedu tvarkytis – būtent šis laikas ir būna sunkiausias. Aišku, žinojau dar prieš kelionę, kad vienas didžiausių iššūkių man ir bus ištverti tą vienatvę, kuri, iš tikrųjų, yra slegianti.“
Tačiau keliautojas sako, kad surado būdų, kaip su ja kovoti: „Turėdamas valandą interneto stengiuosi per ją išklausyti artimųjų, draugų siųstas balso žinutes. Už jas visas esu be galo dėkingas, nes jos tikras išsigelbėjimas ir kuo ilgesnės, tuo geriau. Dar laisvu nuo irklavimo laiku vedu savo dienoraštį apie išgyvenimus ir patirtis vandenyne, tikiu, kad tai vieną dieną pavirs knyga.“
Kaip stebėti kelionę?
Keliautojas primena, kad įspūdžiais apie tolimesnius įvykius ir įsimintinais kelionės momentais jis reguliariai dalijasi savo socialinių tinklų (FB, IG) paskyrose. O savo „YouTube“ kanale (Aurimas Mockus), kai tik leidžia palydovinio interneto galimybės, su sekėjais bendrauja tiesioginių transliacijų metu ar dalijasi video vlogais.
Kelionę realiu laiku visą jos laiką taip pat bus galima stebėti, paspaudus ČIA.
Prie kelionės įgyvendinimo prisideda: „Pasakėlė“, „AZukeria“, „Hessen group“, „Klaipėdos vanduo“, „Lietuvos šaulių sąjunga“.