Į Klaipėdos uostą atplukdytas penktadalis sostinės šildymui skirto mažasierio mazuto

Į Klaipėdos uostą atplukdytas penktadalis sostinės šildymui skirto mažasierio mazuto
AA

Į Klaipėdos uostą atplaukė tanklaivis, kuris į  AB  „Klaipėdos nafta“ (KN) talpyklas atgabeno  penktadalį Vilniaus šilumos tinklų (VŠT) įsigyto mažasierio mazuto, kuriuo planuojama iš dalies pakeisti drastiškai rinkoje pabrangusias gamtines dujas. Spalio 1 d. naktį mazutas į Klaipėdą atgabentas iš Belgijos Antverpeno uosto. KN kurį laiką krovinį saugos talpyklose savo teritorijoje, vėliau geležinkeliu jis bus transportuojamas į VŠT gamybinę teritoriją.  

Mažasienio mazuto įsigijimo sutartį VŠT rugsėjo 12 d. sudarė su didžiausios pasaulyje žaliavų prekybos grupės „Glencore“ padaliniu „Glencore Energy UK LTD“.   

„Matome, kad gamtinių dujų rinkoje tęsiasi Rusijos sukeltas karas, todėl tikėtis, kad kainų audra artimiausiu metu nurims, nėra jokio pagrindo. Siekdami užtikrinti nepertraukiamą šilumos tiekimą gyventojams ir kiek įmanoma amortizuoti šilumos gamybai reikalingo kuro kainų augimą, artėjantį šildymo sezoną pasitinkame užsitikrinę dar vieną alternatyvią kuro rūšį – mažasierį mazutą“,  – pasakojo Vilniaus miesto savivaldybės vicemeras Valdas Benkunskas.  

Gamtinių dujų kaina šiuo metu yra apie 2,5 karto didesnė už mazuto. Kaip rezervinis kuras mazutas Vilniuje bei kituose šalies miestuose buvo naudojamas ir anksčiau, todėl VŠT turi infrastruktūrą, reikalingą mažasierio mazuto deginimui.  

„Gamtinėms dujoms ir biokurui tapus pagrindinėmis kuro rūšimis, mazuto infrastruktūra nebuvo demontuota ir išliko Vilniaus termofikacinės elektrinės Nr. 2 teritorijoje. Šiuo metu infrastruktūros atnaujinimo darbai beveik baigti: atnaujinta geležinkelio infrastruktūra, išbandytos ir suremontuotos mažasierio mazuto priėmimo, iškrovimo ir saugojimo sistemos. Esame pasiruošę šį šildymo sezoną šilumos gamyboje naudoti mažasierį mazutą“, – pažymi VŠT vadovas Gerimantas Bakanas. 

Visas mažasieris mazutas į Lietuvą importuojamas iš nesankcionuotų šalių – tai yra viena iš esminių sutarties su „Glencore Energy UK LTD“ sąlygų.  

Mazutas spalio 1 d. naktį  tanklaiviu „Greta K“ atgabentas į  KN naftos terminalą. 159 m ilgio su Maltos šalies vėliava plaukiojantis tanklaivis prišvartuotas prie antrosios bendrovės krantinės.  

Laivo talpyklose atgabentas mazutas vakar iškrautas į KN talpyklas, kuriose bus saugomas, o vėliau geležinkeliu transportuojamas į VŠT gamybinę teritoriją. KN generalinis direktorius Darius Šilenskis pažymi, kad be energetinio saugumo užtikrinimo SGD srityje, KN, kaip strateginės svarbos naftos terminalų infrastuktūros valdytoja, užtikrina naftos produktų strateginio rezervo saugojimo bei jų importo į Lietuvą galimybę. 

„Esame pasiruošę tiek dabar, tiek šildymo sezono eigoje padėti VŠT ir Vilniaus miesto savivaldybei užsitikrinti energijos gamybos alternatyvą šiuo sudėtingu visai Europai laikotarpiu. Šiame projekte prisidedame ne tik importo iš tanklaivio paslaugos teikimu, bet ir kompetencijomis bei patirtimi visoje kuro tiekimo grandinėje“,  – teigė KN vadovas. 

Remiantis dabartinėmis mazuto kainomis rinkoje ir VERT patvirtinta šildymo kainų apskaičiavimo metodika, kuri įsigaliojo šiemet, tikėtina, kad, naudojant mažasierį mazutą, šildymo kaina Vilniaus miesto gyventojams galėtų būti panaši ar net šiek tiek mažesnė nei 2021-2022 m. sezoną. Skaičiuojama, kad naudojant mažasierį mazutą vidutinė šilumos kaina galėtų siekti 8-9 ct/kWh. Naudojant gamtines dujas, šiluma galėtų kainuoti apie 19-20 ct/kWh. 

Kaip atskleidė neseniai visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų centro „Vilmorus“ atlikta vilniečių apklausa,  pusė Vilniaus gyventojų sutinka, kad sostinėje artėjantį šildymo sezoną kaip viena iš kuro alternatyvų, šalia kitų jau naudojamų kuro rūšių, laikinai būtų naudojamas mažasieris mazutas.  Kitos šildymui ir karšto vandens tiekimui sostinėje užtikrinti naudojamos kuro rūšys – gamtinės dujos, biokuras, nepriklausomų šilumos tiekėjų tiekiama šiluma ir atliekų deginimas. 

Ikona, uždaryti