Prasidėjo ankstyvasis priėmimas į profesinio mokymo įstaigas

Prasidėjo ankstyvasis priėmimas į profesinio mokymo įstaigas
AA
Norintieji įgyti darbo rinkoje paklausiąprofesiją gali dalyvauti šiemet pirmą kartą rengiamame ankstyvame žiemospriėmime, kuris vyksta iki vasario 11 d.
Ši nauja Švietimo, mokslo ir sportoministerijos iniciatyva siekia sudaryti sąlygas, kad studijas aukštosiosemokyklose nutraukę studentai galėtų iškart pradėti mokytis profesinio mokymoįstaigose neprarasdami pusės metų. Jiems galės būti įskaitomi universitetuoseir kolegijose įgyti su pasirinkta profesinio mokymo programa susiję studijų dalykai.
Ankstyvajame priėmime gali dalyvauti visi norintieji,baigę vidurinio ugdymo programą. Profesinę kvalifikaciją tokiu atveju galimaįgyti per 6–18 mėnesių.
Ankstyvasis žiemospriėmimas vykdomas centralizuotai internetu per LAMA BPO sistemą. Žiemos priėmimedalyvausiančių profesinio mokymo įstaigų ir jų siūlomų mokymo programų sąrašągalima rasti bendrojo priėmimo LAMA BPO interneto svetainėje: http://profesinis.lamabpo.lt/
Prašymų teikimo sistemos nuoroda:  https://bp.lamabpo.lt/pr2020/lama_is.main
Įstojusieji per ankstyvąjį priėmimąmokytis pradės iškart po sutarties su profesinio mokymo įstaiga pasirašymo.
Iš viso per 2020 metus į profesinio mokymoįstaigas planuojama priimti 20 610 naujų mokinių, tai 420 daugiau nei pernai.
Atsižvelgiant į išaugusį specialistųporeikį šiemet daugiau vietų šiemet skiriama inžinerinei pramonei, sveikatospriežiūrai ir socialiniam darbui, taip pat vairuotojų rengimui.
Pagal Ekonominės veiklos rūšiųklasifikatorių, daugiausia vietų 2020 m. atiteks apdirbamajai gamybai – 4935,didmeninei ir mažmeninei prekybai, variklinių transporto priemonių ir motociklųremontui – 3540, transportui ir saugojimui – 2790, statybai – 2025, sveikatospriežiūrai ir socialiniam darbui – 1110.
2019 m. į profesinio mokymo įstaigaspriimta per 19,4 tūkst. mokinių, tai yra 2,2 tūkst., arba 13 proc., daugiau nei2018 m. Daugiausiai vietų teko inžinerijos ir inžinerinių profesijų, paslaugųasmenims, architektūros ir statybos švietimo sritims.