Pianistas Paulius Anderssonas atliks retai Lietuvoje skambančius Ferenco Liszto 12 etiudų

Pianistas Paulius Anderssonas atliks retai Lietuvoje skambančius Ferenco Liszto 12 etiudų
AA

Kovo 24 dieną 18.30 valandą Klaipėdos koncertų salėje (KKS) savo pirmąjį solo rečitalį surengs jaunosios kartos pianistas Paulius Andressonas. Jis atliks ambicingą programą – žymaus vengrų kompozitoriaus ir pianisto Ferenco Liszto dvylika „Transcendentinių etiudų“ ciklą.

Aukščiausio meistriškumo etiudai

Paulius Anderssonas – talentinga kylanti fortepijono žvaigždė muzikos pasaulyje. Atlikėjas iš kitų jaunųjų savo kartos pianistų išsiskiria meistriškumu, išraiškingu temperamentu, virtuoziškumu ir aukštu profesiniu lygiu.

Koncerte jis atliks ambicingą programą – žymaus XIX amžiaus vengrų kompozitoriaus ir pianisto Ferenco Liszto dvylika „Transcendentinių etiudų“. „Šis ciklas yra vienas žymiausių ir sudėtingiausių fortepijono istorijoje. Pianistui yra iššūkis sugroti visus dvylika etiudų. Jie ne tik yra techniškai sudėtingiausi, juos yra sunku atlikti formos, muzikine prasme, juos įprasminti”, – atskleidžia P. Andressonas. Pianistas priduria, kad būsimame koncerte klausytojai turės neeilinę galimybę išgirsti šiuos etiudus, nes Lietuvoje jie yra itin retai atliekami lietuvių pianistų.

F. Liszto „Transcendentiniai etiudai“ dar vadinami „Aukščiausio atlikimo meistriškumo etiudais“. Kompozitorius juos sukūrė ir paskyrė savo mokytojui Carlui Czerny, žinomam etiudų kūrėjui. „Juos pasirinkau todėl, nes šis ciklas yra vienas techniškai bei muzikiniai sudėtingiausių ciklų. Tai yra didžiulis iššūkis pianistui ir aš nusprendžiau šį iššūkį priimti. Esu gana drąsus ir mėgstu iššūkius bei sudėtingas programas“, – pasakojo P. Anderssonas.

P. Anderssonas pasižymi giliomis, gerai apgalvotomis, filosofiškomis ir turtingomis spalvų interpretacijomis. „Paulius Anderssonas yra ypatingai talentingas pianistas. Be didžiulio virtuoziškumo, muzikos ir stiliaus pojūčio, Paulius pasižymi ryškia menine asmenybe ir stipria scenine įtaiga, kuri pavergia publiką“, – apie jaunosios kartos atlikėjo muzikavimą atsiliepia prancūzų–amerikiečių pianistas Eugen Indjic.

Ambicingas jaunosios kartos pianistas

P. Anderssonas tęsia muzikinės šeimos tradicijas: jo mama Alekandra Žvirblytė ir močiutė Veronika Vitaitė yra žymios pianistės bei pedagogės, senelis Vytautas Žvirblis – dirigentas.  P. Anderssonas baigė Nacionalinę M. K. Čiurlionio menų gimnaziją ir bakalauro studijas Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje. 2021 metais jis įgijo scenos meno magistro laipsnį Roberto Schumanno aukštojoje muzikos mokykloje Diuseldorfe, Vokietijoje, o pernai baigė atlikimo meno aspirantūrą prestižinėje Miami Frost aukštojoje muzikos mokykloje JAV.

Pianistas pradėjo koncertuoti būdamas 5-erių. 11-os debiutavo su Šv. Kristoforo kameriniu orkestru, o būdamas 14-os metų grojo kaip solistas su Lietuvos nacionaliniu simfoniniu orkestru. Nuo to laiko jis jau pasirodė Europos, Japonijos, Indonezijos ir JAV koncertinėse scenose, kur koncertavo su orkestrais, atliko solines ir kamerines programas. 2022 metais jis tapo reziduojančiu „Drozdoff Society“ artistu Niujorke. 

P. Anderssonas pelnė laureato vardus net 16-oje tarptautinių konkursų, vykusių Prancūzijoje, Estijoje, Ukrainoje, Rusijoje, Lenkijoje, Graikijoje, Italijoje ir Lietuvoje. Jis yra išleidęs kompaktinę plokštelę, kurioje skamba J. Vitolio, L. van Beethoveno, F. Chopino, F. Schuberto ir M. Ravelio kūriniai. Fortepijono ir būgnų improvizacijos yra dar viena Pauliaus aistra, taip pat jam atnešusi prizų.

Virtuoziškus, efektingus, lyriškus bei poetiškus F. Liszto etiudus klausytojai kviečiami išgirsti kovo 24 d. 18.30 val. KKS.

Ikona, uždaryti