Grįžti
#Kultūra

Klaipėdos choro „Aukuras“ programoje – Baltijos šalių šiuolaikinių kūrėjų muzika

Klaipėdos choro „Aukuras“ programoje – Baltijos šalių šiuolaikinių kūrėjų muzika
Data
2020-09-25
Autorius
Koncertų salė

Paskutinį rugsėjo šeštadienį „Aukuras“ sklaidys Baltijos regiono šalyse gyvenančių šiuolaikinių kūrėjų muzikos puslapius. Klausytojus kvies įsiklausyti į sąskambių grožį, teksto prasmę, stabtelėti pasigrožėti atlikimo niuansais.

„Permainų muzikos“ festivalio koncerte „Amžinas laikas“ rugsėjo 26 d., 18.30 val. savo menines idėjas atskleis Klaipėdos choras „Aukuras“, vadovaujamas Alfonso Vildžiūno. Programos dėmesio objektas yra šiuolaikinė Baltijos regiono šalių kompozitorių chorinė muzika. 

Taip pat programoje skambės chorinės lenkų autorių Paveło Łukaszewskio, Andrzejaus Koszewskio kompozicijos, kurios, pasak A. Vildžiūno, Klaipėdoje dar nebuvo atliktos.

Thomas Jennefeltas yra vienas dažniausiai atliekamų dabarties švedų chorinės muzikos autorių.  Jo kūrinys „O Domine“ – tai nerimastingas apmąstymas apie mirtį. Vyrauja kontrastingos ir dramatiškos emocijos,  tik pabaigoje ateina susitaikymas, ištirpstantis amžinybėje... Lux aeterna in aeternum… 

Latvių muzikai koncerte atstovaus Pēterio Plakidžio „Vidurvasario dainelė“ / „Vasaras vidus dziesmina“ –  iš melodingų motyvų nutapytas poetiškas gamtos peizažas.

Šiomis dienomis minimas garsiausio estų kūrėjo Arvo Pärto 85-asis gimtadienis. Šio kompozitoriaus kūrybą žino ir mėgsta ne vien šiuolaikinės muzikos gerbėjai. Programoje suskambės A. Pärto „Magnificat“ – įstabus homofoninės faktūros opusas. Kuklią ir statišką kūrinio harmoninę kalbą lemia originali kompozitoriaus išrasta tintinabulitechnika. Ji remiasi trigarsio skambėjimu, kurį autorius traktuoja kaip gamtos fenomeną, neturintį nieko bendro su tonalumu. Kūrinyje atsiskleidžia ir minimalistinių technikų įvairovė: A. Pärtas kruopščiai redukuoja visą kompozicinę medžiagą, iš minimalistų perima ištęsto laiko koncepciją ir naudoja jiems tipišką faktūrinį varijavimą. Pasak estų dirigento Paulo Hilliero, „nepaisant to, kad šie elementai nesunkiai susekami A. Pärto kūriniuose, jo muzika radikaliai skiriasi nuo Glasso, Reicho, Riley’o ir Adamso kūrybos. Svarbiausias skirtingumo aspektas, kad A. Pärto muzika atskleidžia ir atpažįsta kančią“.

Kalbėdami apie mūsų dienų muziką vis dažniau sakome įdomu, bet nebesakome gražu… Tačiau šioje programoje bus tokių kūrinių, apie kuriuos galėsime pasakyti: gražu! Tai ypač liečia lietuviškąją programos dalį. Joje suskambės pripažintų autorių kūryba – Vaclovo Augustino Sonetas „Tu man graži kaip vasaros diena“ (beje, pirmąkart atliktas būtent „Aukuro“), Zitos Bružaitės „Baltoji impresija“, Algirdo Martinaičio „Šlovė viešpačiui“ / „Slava gospodu“ – ir jaunosios kartos kūrėjos, klaipėdietės Ievos Parnarauskaitės „Prie ramių vandenų“.

Kartu su „Aukuru“ muzikuos Beata Ignatavičiūtė (sopranas) ir Konrad Levicki (smuikas).