Į devynių do iššūkį vėl leidžiasi Tomas Pavilionis, jo mylimosios Mari vaidmenį atliks Rita Petrauskaitė

Į devynių do iššūkį vėl leidžiasi Tomas Pavilionis, jo mylimosios Mari vaidmenį atliks Rita Petrauskaitė
AA

Gegužės 27 d. 18.30 val. Klaipėdos Žvejų rūmų scenoje žadami permainingi lyg meilė orai: pirmame Gaetano Donizetti komiškos operos „Pulko duktė“ veiksme tvieks Alžyro karštis, o antrame –Paryžiaus bomondo rafinuotas šaltis. Meilei blogo oro nebūna: romantiškų jausmų peripetijas scenoje įkūnys geriausi Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro solistai bei kviestiniai dainininkai, choro ir baleto artistai. 

 

Energijos pliūpsnis 

Šios operos muzika, trykštanti nerūpestinga linksmybe, iš dainininkų pareikalauja kone pirotechnikos efektus primenančio vokalinio meistriškumo bei aktorinių sugebėjimų. Pagrindinio moters vaidmens – pulko markitantės Mari – atlikėja turi ne tik nepriekaištingai valdyti balsą, kad įveiktų visus vokalo daugiakovę primenančios partitūros ruožus, bet ir tuo pat metu kurti nepaprastai spalvingą personažą.  

„Mari partiją dainuoju su dideliu entuziazmu ir džiaugsmu. Džiaugiuosi, kad įdėtas darbas, energija žiūrovams suteikia daug teigiamų emocijų, o opera „Pulko duktė“ sulaukia vis didesnio žiūrovų pripažinimo bei tampa vienu mėgstamiausių repertuaro kūrinių. Tiek vokaline prasme, tiek artistiškumu Mari vaidmuo reikalauja sportiško kūno, tvirto charakterio ir energijos pliūpsnio. Opera „Pulko duktė“ ne veltui parašyta prancūzų kalba, nes šios kalbos skambesys kūriniui suteikia papildomo žavesio. Kitokios aš jos neįsivaizduoju“, – pasakojo Mari partijos atlikėja Rita Petrauskaitė. 

Unikalus šansas 

Mari mylimojo Tonijo partija tampa išbandymu net geriausiems pasaulio dainininkams: jau pirmajame operos veiksme jiems tenka devynis kartus šokdinti balsą aukštyn iki antros oktavos do bene žymiausioje visų laikų tenoro arijoje „Pour mon âme“ (Mano sielai), pramintoje „tenorų Everestu“. Kūrinio iššūkį jau ne pirmą kartą priims solistas Tomas Pavilionis.  

„Yra vietų, kur Tonijo vaidmens interpretacijoje pridėsiu kelias kadencijas. Labai norėjau dainuoti KVMT statomoje komiškoje operoje „Pulko duktė“, nes opera iki šiol Lietuvoje nebuvo nestatyta ir tai man, kaip kelis metus dainuojančiam koncertuose Tonijo arijas, yra unikalus šansas. Kai sekasi atlikti arijas, natūralu, kad norisi sudainuoti visą partiją!“ – akcentuoja T. Pavilionis. 

 

Juoksis net santūriausi 

Opera pasakoja našlaitės Mari istoriją. Rasta mūšio lauke ir užauginta prancūzų armijos seržanto Sulpicijaus (Vilius Trakys) pulke, mergina tampa jo markitante – su pulku keliaujančia maisto, drabužių ir atsargų tiekėja – ir laimingu pulko talismanu. Mari įsimyli vietinis jaunuolis Tonijas (Tomas Pavilionis), kuriam ir ji neabejinga. Norėdamas būti arčiau mylimosios, Tonijas įstoja į prancūzų kariuomenę. Tačiau netikėtai atsiradusi kilminga teta Markizė de Berkenfyld (Loreta Ramelienė) išsiveža Mari ir stengiasi užtikrinti jos luomui derančią padėtį visuomenėje. Ji mėgina atpratinti Mari nuo pulke įgytų stačiokiškų manierų, moko gražaus dainavimo ir superša ją su savo luomo jaunikiu. Mari sielvartauja, ilgėdamasi pulko draugų ir mylimojo, bet nedrįsta priešintis. Tačiau Tonijas nepasiduoda: su pulko draugais įsiveržia į vestuvių puotą ir visus įtikina savo meile Mari. Markizė (kuri kaip paaiškėja ir yra Mari mama) atlyžta ir leidžia merginai pasirinkti tą vyrą, kuriam priklauso jos širdis. 

Net santūriausiųjų veiduose šypseną išspaus komiški operos personažai: tarnas Hortenzijus (Modestas Narmontas), Hercogienė de Krakentorp (Nijolė Sabulytė), Šokių mokytoja (Viktorija Galvanauskienė), Kapralas (Valdas Kazlauskas). Kaip Notaras debiutuos Gytis Šimelionis, o Koncertmeisteriu pirmą kartą taps Carmelo Giuseppe Longo. 

Spektaklio „Pulko duktė“ meninę koncepciją įgyvendino lietuvių statytojų komanda: muzikos vadovas ir dirigentas Martynas Staškus, režisierė Jūratė Sodytė, kostiumų dailininkė Agnė Kuzmickaitė, scenografė Sigita Šimkūnaitė, šviesų dailininkas Andrius Stasiulis. Gegužės 27-ąją šią operą diriguos Martynas Staškus.