„Swedbank“ bankas prašo savo klientų būti atsargiems.
Pastaruoju metu gyventojai sulaukia skambučių bei SMS žinučių su nuorodomis į netikrą „Swedbank“ puslapį, skatinant atblokuoti užblokuotas sąskaitas ar sustabdyti neegzistuojančius pavedimus.
Gaunamos SMS žinutės parašytos su klaidomis, nenaudojant nosinių ar lietuviškų raidžių. Nurodomas linkas į ne .lt, o .com pasibaigiančią nuorodą, joje taip pat nėra pilno banko pavadinimo.
„Prašome nespausti nuorodų žinutėse ir netvirtinti jokių operacijų, kurių patys neinicijavote. Primename, kad bankas niekada nesiunčia SMS žinučių su nuorodomis ir neprašo atskleisti prisijungimo duomenų, slaptažodžių, PIN kodų ar kitos asmeninės informacijos. Taip pat banko darbuotojai jokiais atvejais nevyksta suteikti paslaugų į namus", - rašoma „Swedbank“ pranešime.
Pasak policijos, klaidinančiomis SMS žinutėmis siekiama iš asmenų išgauti internetinės bankininkystės prisijungimo duomenis, patvirtinti sukčių atliekamus pavedimus ir panašiai.
Policijos patarimas: nesidalinkite savo kredito ar debeto kortelės PIN kodu arba savo internetinės bankininkystės slaptažodžiu. Jūsų bankas niekada neprašys tokios informacijos. Neperveskite pinigų į kitą sąskaitą skambinančiojo prašymu. Jūsų bankas to niekada neprašys.
Kaip praneša Lietuvos bankų asociacija, finansinių sukčių išviliota suma pernai augo dukart iki 10,2 mln. Eur.
Patys populiariausi vis dar išlieka fišingo (apgaulės būdas, kai sukčiai pateikia nuorodas į suklastotas svetaines) ir telefoninio sukčiavimo metodai.
„Turime būti dar kritiškesni informacijai, gaunamai nuotolinėmis ryšio priemonėmis – tai įgūdis, be kurio naudotis skaitmeninės erdvės pranašumais ateityje bus tiesiog neįmanoma“, – teigia LBA prezidentė Eivilė Čipkutė.