Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis žengia svarbų žingsnį siekdamas optimizuoti susisiekimo sektoriaus įmones – planuojama Smiltynės perkėlą prijungti prie Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos. Reorganizacija prasidės rudenį, o šio sprendimo naudą pajus tiek kurorto svečiai, tiek vietos bendruomenė.
„Norime ne tik sutaupyti įmonių išlaidas, bet ir gyventojų atostogoms išleidžiamus pinigus. Pastaraisiais metais poilsiautojams nerimą kėlė nuolat augusios Smiltynės perkėlos bilietų kainos, todėl bene svarbiausias šio prijungimo privalumas – paslaugų įkainiai taps stabilūs, prieinami visiems. Ypač tai aktualu vasarą, kai keliautojų srautai smarkiai išauga. Beje, įvykus pokyčiams, prisidėsime prie Vyriausybės keliamų tikslų įgyvendinimo – mažinsime biurokratiją“, – sako susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis.
Klaipėdos valstybinis jūrų uostas – tai vienintelis jūrų uostas Lietuvoje, kuris yra strategiškai svarbus valstybės nacionaliniam saugumui. Smiltynės perkėlos prijungimas ne tik sustiprins uosto logistikos ir transporto funkcijas, bet ir prisidės prie viešojo sektoriaus valdymo efektyvumo, kompetencijų centralizavimo bei žaliosios pertvarkos, orientuotos į ekologiško laivyno diegimą. Be to, tai užtikrins efektyvesnį valstybės turto valdymą ir, svarbiausia, garantuos nuolatinį Kuršių Nerijos prieinamumą – tiek kasdienėms reikmėms, tiek esant ekstremalioms situacijoms. Tai yra viena svarbiausių Klaipėdos valstybinio jūrų uosto funkcijų, kurios tikslas – užtikrinti prieinamumą visomis aplinkybėmis.
Įgyvendinus reorganizaciją ir Smiltynės perkėlą prijungus prie Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos, šiuo metu patiriami iššūkiai galės būti sprendžiami kompleksiškai – efektyviau valdomi finansiniai srautai, mažinamos administracinės išlaidos. Tokie pokyčiai leis stabilizuoti paslaugų kainas ir užtikrinti, kad perkėlos paslaugos išliktų prieinamos ir vietos gyventojams, ir atvykstantiems poilsiautojams. Skaičiuojama, kad šie sprendimai leis kasmet sutaupyti per milijoną eurų skaičiuojant vien perkėlimo kaštus.
Svarbu pabrėžti, kad reorganizacija neturės įtakos tiesiogiai klientus aptarnaujančiam personalui. Smiltynės perkėlos darbuotojai pagal Lietuvos Respublikos darbo kodeksą pereis į Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkciją, kur jų darbo santykiai tęsis tokiomis pat sąlygomis.
Šis reorganizacijos sprendimas yra dalis Vyriausybės bendro strateginio tikslo – mažinti biurokratiją, optimizuoti valdymo struktūras, užtikrinti efektyvesnį, skaidresnį viešojo sektoriaus įmonių veikimą bei tvarios infrastruktūros plėtrą.