M. Skuodis: ieškoma alternatyvų, kaip nukreipti krovinių judėjimą į Klaipėdos uostą aplenkiant Girulių mišką

M. Skuodis: ieškoma alternatyvų, kaip nukreipti krovinių judėjimą į Klaipėdos uostą aplenkiant Girulių mišką
AA

Plėtojant Klaipėdos geležinkelio mazgą ir krovinių gabenimą per Klaipėdą, pagrindinis tikslas – bendromis Susisiekimo ministerijos, Klaipėdos miesto ir AB „Lietuvos geležinkeliai“ pastangomis rasti sprendinius, leisiančius išsaugoti Girulių mišką. Tokius ketinimus, penktadienį lankydamasis Klaipėdoje, pakartojo susisiekimo ministras Marius Skuodis.

„Ateities susisiekimo sistema pirmiausia turi atitikti darnos ir tvarumo principus. Suderinti interesus nėra visada lengva. Tačiau gyventojų gyvenimo kokybė ir žaliosios miestų teritorijos neturėtų kentėti jose įgyvendinant tokius infrastruktūros sprendimus. „Lietuvos geležinkeliai“, jūrų uostas, miestas ir ministerija kartu ieškosime alternatyvų, tam prireiks ir studijų“, – spaudos konferencijoje penktadienį Giruliuose kalbėjo ministras.

Ministro teigimu, svarstoma iškelti kroviniams skirtą geležinkelių infrastruktūrą iš Klaipėdos miesto centrinės dalies, o esamą Klaipėdos centrinę stotį palikti tik keleiviams. Tam pasiekti reikėtų nukreipti krovinių srautus per miesto šiaurines ar pietines krovinių stotis, modernizuojant Pauosčio ir Draugystės stotis, įrengiant Girulių gyvenvietės rytinį aplinkkelį krovininiam geležinkeliui, esamoje trasoje paliekant tik keleivinį geležinkelį, o geležinkeliui nebereikalingas teritorijas Giruliuose apsodinant želdiniais.

 

Pasak ministro, svarbu tolesnius geležinkelių ar krovos plėtros žingsnius mieste derinti su bendruomene ir ieškoti alternatyvų, leidžiančių pasiekti tą patį norimą rezultatą. 

Ministro teigimu, transporto mazgai Klaipėdoje yra tiek ministerijai, tiek miestui, uosto direkcijai ir „Lietuvos geležinkeliams“ svarbus klausimas, turintis būti kasdienėje darbotvarkėje. 

„Lietuvos geležinkeliai“ rengs galimų alternatyvų analizę, įvertindami, kaip iškelti Klaipėdos krovinių depą iš miesto centro ir kaip išspręsti Girulių geležinkelio mazgo, kuriuo kroviniai keliauja į Klaipėdos jūrų uostą, klausimą atliepiant tiek ekonominius, tiek aplinkosauginius, tiek gyventojų poreikius ir išsaugant mišką. 

Žaliasis kursas

Susisiekimo ministerija pradėjo svarstyti galimybę tiesti europinės vėžės greitojo traukinio liniją Vilnius–Klaipėda, kuri būtų visiškai elektrifikuota ir draugiška aplinkai. Keliamas tikslas – iki 2030 m. pradėti europinės vėžės tiesimą. Iki 2022 m. pabaigos bus rengiama galimybių studija, kurioje bus nagrinėjama, kaip būtų galima greičiausiai ir ekonomiškai naudingiausiai iš Vilniaus pasiekti Klaipėdą. 

Iki to laiko viename populiariausių maršrutų Vilnius–Klaipėda kursuojantys keleiviniai ir krovininiai traukiniai bus elektrifikuoti.

Žaliąjį kursą renkasi ir Klaipėdos uostas. Pagrindinis siekis – kad jo vykdoma veikla turėtų kuo mažesnę įtaką aplinkai ir būtų išsaugota darna su aplinka. Šiems tikslams pasiekti uosto direkcija šiemet rengs žaliojo uosto koncepciją.