Kelininkai teigia, kad tokių orų Lietuvoje nebūta dešimtmetį

Kelininkai teigia, kad tokių orų Lietuvoje nebūta dešimtmetį
AA

Pastaraisiais metais AB „Kelių priežiūra“ darbų apimtys nuolat auga, dar labiau statistiką pakoregavo šių metų pirmieji žiemos sezono mėnesiai. Tą rodo bendrovės dirbusių mechanizmų, išbarstytų slidumą mažinančių medžiagų tonų skaičius bei nuvažiuotas žiemos darbų kilometražas. Stabilus augimas matomas visose „Kelių priežiūros“ žiemos sezono darbų srityse, kai kur – jis siekia net 330 proc.

Nors kartais tenka išgirsti klausimų, kodėl magistrale ar kitu keliu važiuodamas vairuotojas nesutiko dirbančių kelininkų mechanizmų, visgi skaičiai rodo, ką kitą. „Pirmiausiai, mechanizmų veikimo logika patvirtinta ne pagal vairuotojų sutikimo dažnumą, o pagal žiemos darbų atlikimo ir kokybės užtikrinimo logiką. Antra, pastaraisiais metais dirbusių kelyje mechanizmų skaičius augo daugiau nei dvigubai: lyginant šių metų spalio 15 d. – gruodžio 13 d. su užpernai tokiu pačiu laikotarpiu – jų skaičius augo daugiau nei 160 proc. arba nuo 1 500 tūkstančio iki 4 000 vienetų“, – teigia „Kelių priežiūros“ atstovas Karolis Sakalauskas.

Dirbusių mechanizmų sk. (vnt.)

   
     

Žiemos sezonas

%

Iš viso

2020-2021

100%

1511

2021-2022

194%

2935

2022-2023

261%

3943

Lyginami spalio 15 d. - gruodžio 13 d. metų duomenys

Viena svarbiausių žiemos darbų sudedamųjų dalių – slidumą mažinančių medžiagų barstymas. Išbarstytų medžiagų skaičius, lyginant užpernai spalio 15 d. – gruodžio 13 d. su šių metų tuo pačiu laikotarpiu, augo net net 336 proc. arba nuo 7 700 iki 33 879 tonų. Vizualiai galima įsivaizduoti, jog vienas druska pakrautas traukinio vagonas sveria apie 100 tonų, tad išbarstytų druskų skaičius svertų kaip 339 traukinio vagonų.

„Atitinkamai, žinoma, augo ir druskai pirkti skiriama lėšų suma per minėtą laikotarpį. Jei užpernai bendrovė tam išleido 423 000 eurų, pernai – 820 tūkst. eurų, o jau šių metų žiemos sezono pradžioje – apie 2 milijonus 745 tūkstančių eurų arba net beveik dviem milijonais eurų daugiau nei užpernai“, – sako K. Sakalauskas.

Išbarstytos medžiagos (t)

   
     

Žiemos sezonas

%

Iš viso

Medžiagos tipas

Druska

Druska

2020-2021

100%

7 770

2021-2022

165%

12 799

2022-2023

436%

33 879

Lyginami spalio 15 d. - gruodžio 13 d. metų duomenys

Įdomus faktas – atstumas aplink pasaulį yra apie 40 tūkst. km. „Kelių priežiūros“ žiemos darbų nuvažiuotų kilometrų skaičius rodo, kad lyginant šių metų spalio 15 d. – gruodžio 13 d. su užpernai metų tuo pačiu laikotarpiu, nuvažiuota net 386 tūkst. km daugiau arba didėjimas sudarė 318 proc.

Nuvažiuota km (žiemos darbai)

   
     

Žiemos sezonas

%

Iš viso

2020-2021

100%

121 311

2021-2022

259%

314 671

2022-2023

418%

507 378

Lyginami spalio 15 d. - gruodžio 13 d. metų duomenys

Pasak „Kelių priežiūros“ eksperto, šviežiausią statistiką augina naujieji reikalavimai trečiajam kelių priežiūros lygiui – nuo šių metų jame pradėta barstyti tik druska (nebe mišinys). Be abejo, skaičius pakoregavo intensyvi šio sezono žiemos pradžia, t. y. nuolat besitęsiantys, nevienkartiniai krituliai kiekvieną dieną, kai kur iki 40 cm sniego. Per pastaruosius daugiau nei dešimt metų žiemos sezono pradžioje tokios situacijos šalyje nebūta.

Negana to, ypač sudėtingos meteorologinės sąlygos (jos įsigalioja, įvertinus vidutinį kritulių intensyvumą, sniego prieaugį, oro temperatūrą) dažniausiai fiksuotos tik sausio-vasario mėn. „Šiemet šios sąlygos fiksuotos jau gruodį. Be to, iki tol dažniausiai tokios sąlygos buvo fiksuojamos vos dalyje Lietuvos, dažniausiai – rytų ir pietų regionuose. Pirmą kartą sąlygos fiksuotos beveik absoliučioje daugumoje Lietuvos, įskaitant ir vakarų Lietuvos regioną, nors pastarajam šios sąlygos apskritai mažiau būdingos“, – teigia „Kelių priežiūros“ atstovas K. Sakalauskas.

„Kelių priežiūra“ dėl šios savaitės staigaus orų pokyčio papildomai kreipiasi į visuomenę: valstybinės reikšmės keliai valomi ir barstomi, tačiau vairuotojų prašoma atsižvelgti į meteorologines sąlygas bei rinktis saugų greitį ir nedaryti staigių manevrų.